مراقبت جلد بین چهل تا پنجاه سالگی


 

 مراقبت جلد در چهل و پنجاه سالگی

 کرم های  ضد چملکی، سیروم های چشم و سایر محصولات ضد پیری جلد می توانند به کاهش علائم پیری کمک کنند.  برای ایجاد یک طرح خوب مراقبت جلد و رژیم ضد پیری  واقعاً موثر ، متخصصین جلدی از شما می خواهند که با عادت های سالم مراقبت جلد شروع کنید.



  از مزایای عادات بهداشتی مراقبت از جلد می توان به موارد زیر اشاره کرد:


الف. کاهش لکه های جلدی

ب. ماندگاری جوانی جلد

ج. کاهش خطوط و چروک های جلد 

د. روشن شدن جلد 

ه. جلو گیری از خشن شدن جلد 

و.  کاهش خطر سرطانهای جلدی 

 


 نکات مهم مراقبت از جلد برای جلوگیری پیری جلد 

۱.  از جلد تان در برابر آفتاب محافظت کنید.  ضد آفتاب پایه و اساس هر برنامه ضد پیری جلد است.  اشعه خورشید باعث می شود جلد ما زودتر پیر شود.  برای کمک به مریضان در محافظت جلد در برابر آفتاب و سایر اشعه های مضر UV ، متخصصین جلدی نکات زیر را ارائه می دهند:


 به دنبال سایه باشید.  حتماً بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر به دنبال سایه باشید. و در آفتاب کمتر باشید. 

  هر وقت ممکن است از کلاه پیک‌دار ،شپو و پیراهن آستین دار استفاده کنید.  دستکش در به حداقل رساندن علائم رایج پیری در دست ما مانند لکه های پیری کمک می کند.  عینک آفتابی به کاهش خطوط ریز اطراف چشم کمک می کند.

 قبل از بیرون رفتن از منزل روزانه ضد آفتاب بزنید.  برای محافظت جلد تان، به تمام جلد که لباس انرا نمی پوشاند ، ضد آفتاب بزنید.  شما باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید که دارای محافظت از طیف گسترده ، SPF 30 (یا بالاتر) و مقاوم در برابر آب باشد.


۲.  هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید.  با افزایش سن ، جلد خشک می شود.  خطوط و چملکی های ظریف ظاهر می شود.  مرطوب کننده آب را در جلد ما نگهمیدارد، و ظاهر جوان تری به آن می بخشد.  برای بهترین نتیجه ، از مرطوب کننده صورت ، مرطوب کننده بدن و مرهم لب استفاده کنید.


 ۳. دو بار در روز گرد و خاک،هوای آلوده و مواد زاید را که بالای جلد تان قرار میگیرند بشویید.  نحوه شستن صورت می تواند بر ظاهر شما تأثیر بگذارد.  برای بهترین نتیجه ، شما می توانید با آب گرم و یک پاک کننده ملایم به جای صابون روی تانرا بشویید.  


 ۴. سگرت نکشید.  دود تنباکو حاوی سمومی است که می تواند منجر به حالتی شود که بنام چهره سگرتی مشهور است. نشانه های چهره سگرتی شامل رنگ مکدر جلد، خشکی‌ جلد ، از بین رفتن مقاومت جلد ، خطوط و چروک های زودرس و خشن شدن جلد است. 


۵.  غذاهای سالم بخورید.  یک رژیم غذایی سالم باعث سلامت جلد می شود.  اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی میوه و سبزیجات ، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم مصرف می کنید.


۵.  به اندازه کافی بخوابید.  به یک دلیل به آن استراحت زیبایی می گویند.  خواب به بدن شما زمان می دهد تا خود را تازه و تازهتر کند.


۶.  اگر می خواهید محصولات ضد پیری مراقبت جلد را در برنامه خود بگنجانید ، متخصصین جلدی توصیه می کنند این محصولات را با دقت انتخاب کنید و تحت نظر‌ متخصص جلدی باشید. 

نظرات

مطالب بیشتر بخوانید: