تداوی تخصصی ریزش مو





ریزش مو یکی از مشکلات عمده نزد بسیاری از دوستان میباشد اینکه چه عواملی سبب ریزش مو میگردد متفاوت و متعدد میباشد. رای اینکه ریزش مو بهتر تداوی گردد لازم است تا عوامل ریزش مو جستجو شده بعدا اقدام به تداوی گرددبرای دانستن عامل ریزش مو در کلینیک ما ابتدا معاینات مستقیم مو و جلد سر صورت گرفته، شدت ریزش مو، شکل ریزش مو و فعال بودن و یا غیر فعال بودن ریزش مو مورد مطالعه گردیده و امراض جلدی، جلد سر که سبب ریزش مو میگردد مورد بررسی قرار میگیرد. بعدا در صورت نیاز معاینات خون برای دانستن حالت هورمونی شخص و همچنان کمخونی و سایر عواملی که سبب ریزش مو میگردد صورت میگردد. در بعضی عوامل نزد خانمها مشکلات نسایی ولادی و یا سیست های تخمدان نیز سبب ریزش مو میگردد بدین منظور لازم است تا معاینات تلویزیونی یا التراسوند صورت گیرد.
بعد از دریافت عامل ریزش مو اقدام به تداوی و رفع مشکلاتی که سبب ریزش مو میگردد صورت میگیرد.
در اکثرا حالات تداوی دوایی برای رفع ریزش مو کفایت نموده و دوا های لازمه که اکثرا به شکل لوشن های موضعی و یا دوای خوراکی میباشند توصیه میگردند.
در بسیاری حالات ریزش مو سیر شدید داشته و با تداوی دوایی ممکن ریزش مو برطرف نگردد در چنین حالات همراه با تطبیق دواهای موضعی بعضی روش ها دیگری نیز استفاده میگردند که قرار زیر میباشند:
پی آر پی ( زرق پلازمای غنی از صفیحات دمویه):  PRP یکی از روشهای نوین و موثر رفع ریزش مو میباشد درین طریقه ابتدا خون مریض اخذ گردیده و بعد از جدا سازی پلازمای غنی از صفیحات دمویه در جلد سر مریض زرق میگردد. صفیحات دمویه منبع مهم فکتور های رشد بوده و با آزاد سازی این فکتور ها رگهای خون جدید در پوست سر تشکل نموده و سبب رساندن بهتر مواد مغذی به پیاز مو میگردد همچنان رشد حجرات پیاز مو صورت گرفته برعلاوه اینکه از ریزش مو جلوگیری مینماید میتواند سبب تقویه مو های ضعیف نیز گردیده و مو ها بیشتر گردند. این شیوه تداوی طی چهار جلسه و به فواصل یک تا سه ماه صورت میگیرد.

مزوتراپی:
درین طریقه مواد مغذی که شامل ویتامینها، منرالها، و محصولات گیاهی که سبب رشد و تقویه مو میگردند توسط سوزنهای مخصوص مستقیما به جلد سر زرق میگردند. این تداوی سبب میگردد مواد مورد نیاز برای تقویت مو در جا هاییکه مورد نیاز است به مقدار کافی تزریق گردیده و سبب تقویه ریشه مو گردند. معمولا این تداوی ماه یک جلسه صورت گرفته و در صورت نیاز میتوانید هر شش ماه بعد یک جلسه دیگر انجام دهید.
میکرونیدلینگ: 
درین طریقه که توسط سوزن های بسیار کوچک سامان های  مخصوص جلد سر و پیاز موی تحریک گردیده و سبب میشود تا ریزش مو کاهش یافته و همچنان سبب رشد مو های صحیفه میگردد. این تداوی هر دو هفته بعد یکبار صورت گرفته و چهار تا شش بار تداوی ادامه مییابد
کاشت مو 
اگر ریزش موی شما شدید باشد و قابل تداوی با شیوه های فوق نباشد. کاشت مو طریقه موثر و مفید است که به شما چهره جوانتر و موهای کاملا طبیعی هدیه میدهد. در شفاخانه جلدی امید کارا از میتود FUE یا که در آن پیاز های مو از عقب سر توسط پانچ ها برداشت که اله مشابه سوزن میان خالی بزرگ است برداشته شده و دوباره در قسمت های پیشروی سر کاشت میگردد. این طریقه بدون شق جراحی، داغ شق جراحی درد و خونریزی صورت میگرد. 



نظرات

مطالب بیشتر بخوانید: