جراحی زیبایی چشم یا پلکها

جراحی زیبایی پلکها

 یکی از علایم پیری جلد چملکی و تورم پلک ها میباشد. در اثر افزایش سن رشته های الستین و کلاژن در جلد کاهش پیدا نمودند و سبب میگردد تا جلد قدرت استحکامی خود را از دست داده و سبب ایجاد چملکی گردد.

 همچنان شحمی که در اطراف کره چشم قرار دارد به مرور زمان به طرف بیرون خارج گردیده و در تحت جلد تجمع می نمایند که سبب می گردد تا پلکها متورم و یا پندیده به نظر رسیده و خطوط در پلک ها بوجود آید.

 ‏ متاسفانه برای تداوی این حالت تداوی غیر جراحی وجود نداشته عمل بلفاروپلاستی و یا عملیات جراحی پلک ها یکی از میتودهای موفق تداوی چملکی ها و افتادگی پلک ها می باشد این عملیات تحت انستیزی یا بیحسی ناحیه وی صورت گرفتن پلک ها با کمک دواهای بیحسی موضعی کرخت گردیده، اندازه ناحیه اضافی جلد که باید برداشته شود به صورت دقیق اندازه گردیده و تعیین حدود میگردد. بعداً جلد اضافی برداشته شده شحم اضافی که سبب تورم و یا پندیدگی ناحیه می گردد کشیده میشود و جلد توسط خیاطه یا کوک ترمیم می گردد این عملیات در حدود یک تا دو ساعت طول کشیده و بدون درد و خونریزی می باشد بعد از عملیات پندیدگی خفیف گاهی هم کبودی خفیف در ناحیه بوجود می آید که طی ۳ تا ۵ روز از بین میرود. 

 ‏کوکها معمولا روز پنجم و یا ششم برداشته شده. و معمولا خط عملیاتی بعد از یکماه قابل دید نمیباشد. 

 ‏

نظرات

مطالب بیشتر بخوانید: